Paardjes, Eendenkuikens en een driepotige hond! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu Paardjes, Eendenkuikens en een driepotige hond! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu

Paardjes, Eendenkuikens en een driepotige hond!

Door: lieninaustralie

Blijf op de hoogte en volg Eline

21 Maart 2011 | Australië, Adelaide

Hoi hoi!

Daar ben ik weer met natuurlijk wederom een weergaloosverslag.. tenminste dat hoop ik voor jullie. Maakt het lezen een stuk leuker ;-).

oja.. hij is wel lang.. waarschuwing vooraf..

Dus de vorige keer liet ik jullie weten dat ik ging werken op een boerderij(tje). En tje was het!

Ik ging werken op een boerderijtje vlakbij Mclarenvale bij een vrouw. Deze vrouw had: tig minipaarden, tig koeien, 2 katten, 1 hond, tig eenden en tig kippen. Ik moet zeggen dat de ervaring okay was. Niet geweldig maar ook niet erg slecht.

Korte samenvatting van de activiteiten daar:

's ochtends alle beesten voeren na het ontbijt (07.30) en stallen uitmesten. Daarna in het weekend paardjes trainen en karretje rijden. Door de week als ze er niet was ging ik ontkruid wieden en dingen planten, wat dus stukken minder leuk was! vooral omdat het drie dagen misserde!

Daarna lunch en als ik geluk had (2x) even ergens heen.. anders: lezen en slapen in de schuur waar ik sliep. Dan weer dieren voeren en daarna eten, tv kijken en slapen.. En dat tien dagen!

Leuke dingen die gebeurd zijn:
De eerste dag dat ik er was zijn er 20 (!) eendenkuikentjes geboren!!
Ik heb leren karretje rijden! Ik was dol op Chockie en Titan die donders ondeugend waren! Ik was dol op de kat Keycat en de drie potige hond Cloe was erg lief en oud!

Oh vergeet ik toch bijna de ezel! Jentzi van 46(!) jaar oud.. die zo oud was dat als ze geluid maakte ze ook een scheet moest laten hihi.

Verder was er het laatste weekend een gezin in the cottage met 2 kleine kinderen. de kleine kinderen krijgen zo de kans om te leren met dieren om te gaan. Erg leuk. Het was mijn taak ze te helpen dieren te voeren enzo! en er was nog een meisje aan het WWOOFen daar het laatste weekend.

Minder leuke dingen: Een vleermuis boven mijn bed, niet veel zien van de omgeving, onkruidwieden in de regen.. en geen internet en slecht telefoon bereik. Maar goed eigenlijk is dat ook niet heel erg!

vorige week heeft Andy me weer opgehaald van de boerderij en zijn we naar wat stranden gegaan. Fisch and Chips bij de ondergaande zon.. heerlijk na die tien dagen!!

Terug in het Hostel direct weer mensen ontmoet en heerlijk weer door Adelaide struinen! De tweede dag Anabel onmoet. een 18 jarig meisje (zeer volwassen voor haar leeftijd) uit Duitsland. Daar heb ik veel mee rondgehangen de afgelopen week.

En dan... St. Paddy's day! 3 vrienden van mij uit Perth (John, Antony and Mayo) waren hier voor drie nachten om het te vieren. Super leuk. De dag ervoor al de hele dag gezellig rond gehangen en op de dag zelf kwamen ze naar mijn Hostel om te drinken (om half 1 'smiddags!) In hun eigen hostel mocht je niet je eigen drank drinken. En ja hoor.. wat wouden ze doen.. Het Commissie X spel! Dus daar gaan we.. Goon.. Commissie X spel.. Eline dronken om 4 uur 's middags! Het nog wel tot 4 uur 's nachts volgehouden gelukkig :-). Maar dat was een indrukwekkend aantal uurtjes drinken dacht ik zo.. en ik blijf erbij dat Goon je een gekke dronk geeft..

De volgende dag naar de chocolade fabriek en pannenkoeken eten met dezelfde mensen en andy, alex en Robert (NL). Erg gezellig en vroeg naar bed.

Dit weekend met Annabel mark en andy weer wat dingen bekeken en gister gefietst door de stad.. en ja hoor.. gaat het regenen!!

Nou dit verhaal is wel weer lang genoeg zo denk ik...

Morgen nacht vlieg ik naar Darwin en ga ik daar een tour doen door Kakadu, litchfield en arnhem land.. ik hoop dat het regenseizoen een beetje lief voor me is!

Tot schrijfs en kus!

PS Ik ga proberen foto's te plaatsten!

  • 21 Maart 2011 - 07:44

    Clarine:

    Leuke ervaring en leuk te lezen. Goede reis naar Daarwin,
    Liefs mama

  • 21 Maart 2011 - 08:52

    Hilde:

    Eline wat zie je er prachtig uit!

    Andy I love your shirt!

    geniet, geniet, geniet!!

    dikke kus the Sis!!

  • 21 Maart 2011 - 11:50

    Jeroen & Nanouk:

    Hahaha, dat klinkt weer als een mooie ervaring! Mocht Boer Zoekt Vrouw weer beginnen als je terug bent kun je dus reageren, want je kent het klappen van de zweep ;-)

    Veel plezier op je tour!

    Liefs,
    Jeroen & Nanouk

  • 21 Maart 2011 - 17:47

    Véronie:

    Hej

    Leuk weer een nieuw verhaal van je te lezen! Leuke foto's ook.
    Klinkt alsof je een supertijd hebt.
    Geniet ervan!

  • 22 Maart 2011 - 08:24

    Maris:

    he eline, mate, je bent nog wat vergeten aan het eind: je tussenstop in MELBOURNE :-) tot zo! kus maris

  • 22 Maart 2011 - 08:53

    Suus:

    He meis,
    Na 10 dagen afzien dus maar weer aan de drank en dat heb je geweten ook, haha!
    Leuke fotos en leuke mensen! Heel fijn.
    Take care meis.

    xx Suus

  • 22 Maart 2011 - 20:21

    Je Pappe:

    Darwin had een heldere kijk op de wereld, zoek jij maar een prettige ervaring op de wereld
    kus je pappe
    Van opa alle groeten van de wereld

  • 27 Maart 2011 - 15:03

    Denise:

    Hey!
    Wat een leuk verhaal weer! Tijdens je vakantie onkruid wieden haha ;-) Met de mannen gaat het ook goed, zie ik op de foto's ;-)
    Geniet van Darwin!

    Liefs Denise

  • 27 Maart 2011 - 17:31

    Loot:

    Hmm ja, jammer van het weer, maar goud, na een beetje St. Paddy's zijn je zintuigen waarschijnlijk wel redelijk toegetakeld en merk je het verschil toch niet meer. 2bad(bat!) dat paardenvrouw niet het gewenste succesverhaal opleverde. Je had gewoon met minipaarden, kar en rugzak de outback tegemoet moeten stuiven... das nog eens wat anders dan onkruid wieden.

    Je merkt het, weinig zinvols toe te voegen en jaloers op het avontuur. Groeten uit Holland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Eline

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 15482

Voorgaande reizen:

18 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Eline Down Under

Landen bezocht: