Eindelijk auto rijden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu Eindelijk auto rijden! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu

Eindelijk auto rijden!

Door: lieninaustralie

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 April 2011 | Australië, Melbourne

Hoi hoi,

Hier weer een update.. Ik hoop deze keer wat korter :-).

De laatste dagen in Adelaide en dan vooral het hostel 'My Place' waren erg leuk. Het voelde als een soort thuis komen..

de dagen bestonden vooral uit relaxen en een auto regelen (huren) waarin ik met 3 anderen naar melbourne zou rijden met nog een auto met 4 mensen (3 mensen uit het hostel hadden die lift geregeld). en de laatste avond een leuke bbq omdat 2 van de lui die met ons mee gingen 2 maanden in het hostel hadden gezeten en er veel mensen voor een lange tijd zaten (veel had ik al ontmoet voor ik naar Darwin enzo ging).

De avond was super! Met gitaarspel en zang, lekker eten en een beetje bier (ik was de enige die ging rijden omdat ik de enige ben die ouder dan 25 was dus heb ik het maar rustig aan gedaan met alcohol).

Jammer genoeg kregen de 3 andere meiden te horen (duitse meiden) dat hun lift ze had laten zitten voor de volgende dag.. gelukkig konden ze 's ochtends nog een auto huren en konden we met 7 mensen op pad.

Omdat Bas, Christie, Johannes en ik al klaar waren om te vertrekken hebben we in het eerst volgende dorp afgesproken.. en kon ik rustig Adelaide uit rijden (stuur aan de verkeerde kant.. links rijden.. automaat in plaats van schakelen haha)

In dat dorp moesten we even wachten want de meiden zijn niet zo van de haast en dat hebben we dan ook gemerkt de rest van de reis..

Met wat vertraging dus op pad.. Bas naast me om kaarten te lezen en Johannes en Christie slapend achterin. De eerste dag was 6 uur rijden in totaal en toen maar overnachten in Nhill. Daar was een campeerplaats in the middle of no where met alleen weer een gat in de grond wc. Kampvuurtje dus maar en vroeg naar bed (auto weer..) en koud!! maar primal.

Volgende dag stonden de grampions op de planning..maar die waren 95 procent gesloten.. beetje omweg voor niks dus maar wel een waterval gezien om daarna weer op weg te gaan naar Portland aan de kust om daar te overnachten op een camping met douche. Portland ligt aan de kust dus we kwamen al dichtbij de great ocean road..

De volgende dag de kust daar wat verkent en toen verder richting het oosten. Hier mooie dingen van de great ocean road gezien! Onder andere the Londen Bridge en mooie rotskusten. Overnachten gingen we in princetown vlakbij de 12 appostels! Hier zat een couchsurf adres waar een jongen in adelaide ons over vertelt had.. 2 mensen zijn naar zijn huis gelopen en gevraagd of we daar konden overnachten.. een beetje verbaasd over het zomaar aan komen lopen van mensen en dan nog wel 7 maar we waren wel zeer welkom. Hij vond het fantastisch! 3 meiden in een bed, christie en ik op de banken en de jongens in de tent in de tuin.. kampvuurtje, Goon en chocola!

Toen heerlijk slapen op de bank.. Het mooie was ook dat Grant piloot was voor de toeristen helicopters over de 12 appostels.. en hij heeft het voorelkaar gekregen samen met de andere piloten (de baas was er niet) om ons allen gratis de lucht in te krijgen!! elke keer als een koppel de lucht in ging smokkelden ze een van ons in de derde lege stoel :-). En zo hebben ze dat 7 keer kunnen doen!!! wauw zo gaaf!!!

Veel later dan gepland dus weer op pad. vlakbij even het strand op gegaan om te lunchen en de jongens wilden zwemmen haha. Daarna was het weer wachten op de meiden en dat begon wat een irritatie te worden dus besloten ze in appolo bay weer te ontmoeten waar we gingen overnachten. Dus wij 4 al vast op pad.. en wat een mooi route weer.. En: Koala's!!! 15!! Echt super gaaf!
In apollo bay de auto een dag verlengt (door de vertraging een extra dag nodig) en een camping gezocht.

Toen zijn Bas, Christie en ik lekker pizza gaan eten. Super gezellig! konden we lekker Nedl praten en onze frustraties over Johannes eruit gooien wat erg nodig was.. En besloten de volgende dag om 9 uur te vertrekken richting Melbourne met of zonder de meiden.. wachten deden we niet meer.

Zo gezegd zo gedaan dus de volgende dag op naar Melbourne om kwart over 9. Tussen Apollo Bay en Lorne was fantastisch! het mooiste van de route.. klifhugging rijden en direct langs de kust!! In Lorne 10 km binnelands gereden voor een waterval en een fantastisch stijle bergweg :-). Daarna in Lorne aan het strand gezeten.. lunchen, bas weer zwemmen en koffie drinken en weer verder. In Turquoi nog even ijs eten en zo was het een heerlijke dag (behavle Johannes dan maarja..). Daarna de auto terug brengen in melbourne.. Chaos!! Maar dankzij mijn fabuleuse rijstijl (haha) en bas zijn fantastisch kaart lezen de auto plek gevonden zonder krasje!!! Yes!!

Toen heeft John me opgehaald om samen de trein te nemen waar maris ons op ging halen.. En toen was ik toch eindelijk bij ze in melbourne! Lekker gegeten en toen kapot! 5 dagen rijden waren toch erg vermoeiend :-).

Vandaag doe ik dan ook lekker niks en heb ik heerlijk gedoucht en ben ik aan het knuffelen met JimSim (de kat) terwijl John en Maris aan het werk zijn :-). Vanavond beachvolley bal!

Waarschijnlijk, misschien, eventueel vlieg ik nog even op en neer naar Sydney.. maar dat laat ik nog wel weten..

Nou dit verhaal is wel weer lang genoeg dacht ik zo..

Tot over minder dan een maandje mensen!

Kus Eline

ps. foto's komen er ook weer aan :-)

  • 19 April 2011 - 07:28

    Loot:

    Quote: "eventueel vlieg ik nog even op en neer naar Sydney" whahahaha! De nonchalance!
    Enniehoe, scheuren met de wagen, sightseeing, kamperen... dat zijn de betere avonturen he Lien. Ik blijf de verhalen (uiteraard jaloers) volgen.

    Lebbers!

  • 19 April 2011 - 10:43

    Suus:

    Wow lien! Super cool die helikoptervlucht, whaaah! Wat een mooie omgeving en ik zie dat je ook 'jezus nikes' hebt aangeschaft? Wat een leven he, lekker kamperen, roadtrip en how nice dat je onaangekondigd zomaar bij die dude kon slapen. Misschien moet jij dat straks in groningen ook maar opstarten :D! Kussie

  • 19 April 2011 - 18:46

    Pappe:

    Mooi mooi mooi mooier mooist.

    Wie is die pianist

    Heb je ook zelf gehelicopterd ?

    Tot over haast een maand
    kus
    pappe

  • 19 April 2011 - 20:26

    Robert:

    Ziet er allemaal bekend uit :)
    ben wel jaloers, ik wil weer terug!

    Groetjes vanuit een zonnig nl.
    X

  • 26 April 2011 - 09:13

    Rina:

    Supergaaf! Leuk dat er zo vanalles geregeld kan worden. Was vast geen straf om een stukje mee te vliegen in de heli! Het ziet er allemaal weer supermooi uit op de foto's. Geniet er nog van! (Denk niet dat wij elkaar nog kunnen meeten in Australie...)
    x

  • 02 Mei 2011 - 07:28

    Willy:

    Lieve Eline, bedankt voor je kaartje. Lees ik op mijn verjaardag dat je te volgen bent op waar ben jij .nu. Ik heb een hele lees achterstand en jammer nu heb ik je niet geschreven tijdens dit Australie - avondtuur. Natuurlijk wel van Jan en Clarine gehoort dat alles prima verloopt met leuke mensen en zo. Hier is niet veel nieuws hoor maar wel veel liefs voor jou van mij. Tot ziens Willy.

  • 09 Mei 2011 - 07:08

    Willy:

    Lieve Eline, ik heb al een heel stuk lezen ingehaald. Wat een heelijke reis zo te lezen. De komende dagen ga ik plaatjes kijken. Heel veel goeds en liefs gewenst, Willy.

  • 11 Mei 2011 - 07:12

    Willy:

    Zondag arriveer je in nederland hoorde ik van Opa. Goede voorbereidingen en een hele goede reis gewenst. Tot ziens, hele hartelijke en lieve groeten van Opa en mij, Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Eline

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 15499

Voorgaande reizen:

18 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Eline Down Under

Landen bezocht: