Crocs, Rotsen beklimmen en zwemmen! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu Crocs, Rotsen beklimmen en zwemmen! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu

Crocs, Rotsen beklimmen en zwemmen!

Door: lieninaustralie

Blijf op de hoogte en volg Eline

29 Maart 2011 | Australië, Darwin

Hoi hoi!

Eigenlijk kan ik dit verhaaltje heeeeell kort maken: SUPER GAAF en bekijke nu de foto's maar.

Maar ik heb begrepen dat een aantal mensen mijn gebabbel wel leuk vinden om te lezen (hoi mama en Hilde!) dus toch maar wat getyp:

Mijn vlucht naar Darwin is prima verlopen (geen zenuwen.. wauw). Het was wel een nachtvlucht met een 5 uur layover in Melbourne.. Wat natuurlijk heel leuk was want Mariska en John kwamen me opzoeken een uurtje! Jeej! ijs en thee! Erg gezellig en leuk ze weer te zien. gelukkig zie ik ze over een maandje wat langer :-).

Aangekomen in Darwin alles prima en de eerste dag vooral geslapen en voorbereiden op mijn 3 daagse tour met teritory Expeditions!!

Dag 1: Om 7 uur werd ik opgehaald door Ian de gids in een gave oude 4weel drive truck waar al 13 anderen hoopvol zaten te wachten op het begin van de tour. eerste stop was de jumping croc tour.. Met z'n allen op een boot om krokidillen het water uit te zien springen (ze zwemmen dan eigenlijk horizontaal.. ze springen niet echt) naar een stuk vlees aan een touw! Fantastisch. Daarna nog een slang om de nek en dus check voor de reptielen!

Daarna gingen we op weg richting Kakadu. Daar zijn we een heuvel opgeklommen zodat we uitzicht hadden op de berg waar we aboriginal schuilplaatsen gingen bekijken en rotsschilderingen. Terwijl we die aan het bekijken waren kregen we een flinke regenbui! Fantastisch ik stel me voor dat het zou in het oerwoud ook zou zijn! Al het water stroomde langs de rotsen en nat worden was niet erg omdat het toch warm was! Erg gaaf om mee te maken en de verhalen over de cultuur van de aboriginals zijn ook erg interessant.
Daarna naar onze slaapplek (omdat het wetseason is geen kamperen) en eten gekookt door Ian eten en wat biertjes gedronken (Ian heeft ons ergens alcohol laten kopen waar het nog een beetje betaalbaar was in het begin van de dag :-))

Dag 2: Een actieve dag. ontbijt om 7.30 en daarna op pad. We begonnen met een 3 km wandeling richting een watervalletje (op slippers want het was nat). Daarna goede schoenen aan en het klimmen kon beginnen! Aan het einde van de eerste klim zaten we in een schuilplaats voor Aboriginals waar bijna nooit iemand komt en daar konden we van het uitzicht genieten en lunchen terwijl Ian de groep in 2 groepen verder naar boven leidde zonder tassen. Dat was fantastisch! de rotsen beklimmen met handen en voeten en dan boven op de rotsberg zitten met 360 graden uitzicht over Kakadu! Wauw! En toen weer naar beneden.. korte benen zijn niet altijd handig haha! Eenmaal weer helemaal beneden ging we weer verder wandelen richting een riviertje die we over moesten zwemmen om daar na in een pool te komen met een fantastisch watervalletje! heerlijk! helaas geen foto's want een riviertje over zwemmen met camera is niet echt mogelijk...
We waren de enigen daar en het leek dan ook wel een paradijsje! Weer terug zwemmen en terug lopen de 5 km richting de truck.

we hadden tijd over die dag dus ging hij ons nog een zwemplaatsje laten zien waar bijna nooit iemand kwam.. waarom niet? Er is geen pad naar toe! Buschbassen noemen ze dat.. We moesten wel oppassen voor buffels zei die.. hmmmm.. enige oplossing was een boom in klimmen als ze op je af kwamen.. hmmm..
Maar het was het waard! een fantastisch aaneenschakeling van watervalletjes waar tussen in je dan kon zwemmen! heerlijk!!

toen op weg naar de tweede slaapplek voor een BBQ met krokodil en kangoeroe proeven.. prima! En na een zware dag weer wat bierjes en tandenpoetsen tussen de padden in het toilet en lekker slapen

Dag 3: Op weg naar Litchfield. Een relaxte dag met weinig lopen en veel zwemmen! eerste stop was een pub waar je Charlie kon bekijken. Charlie is de buffel van de film Crocodile Dundee.. hij is al 10 jaar dood maar staat mooi opgezet daar in een pub. Dus foto en weer verder!

De eerste zwemplek was erg mooi maar heel druk! zwemmersparadise voor mensen uit Darwin en het was zaterdag! de tweede was super mooi! mooie waterval maar wel weer veel mensen... Wat wel tof was, was dat we onderweg naar beneden een grote slang hebben gespot en 2 rockwallibi's.. Waarom zou die slang daar hebben gezeten zou je denken.. haha. En beneden dus weer heerlijk zwemmen. De derde en laatste stop was een fantastisch grote waterval! Echt geweldig.. in het droge seizoen kan je daar ook zwemmen maar nu is het water zo hoog dat krokidillen erin kunnen komen dus nu maar niet!

oja bijna vergeten: de eerste nacht sliepen we vlakbij het water (paar meters) kwam Ian achter dus mochten we niet wandelen.. en ja hoor 's nachts konden we met een zaklamp wat croc ogen zien glinsteren een paar meters verder op.. dusssssss... haha!
Dat even tussen door :-).

toen weer terug naar Darwin waar we om een uur of zes doodop weer aankwamen.

Ik moet zeggen dat deze tour echt fantastisch was, de groep leuk en Ian een geweldige gids!!!!

de afgelopen dagen wat rondgehangen in Darwin met wat mensen van de tour. Darwin zelf is niet uberspannend maar wel relax en het weer valt erg mee. Tijdens de tour maar 1 regenbui en verder zon/wolken. In Darwin wat meer regen maar nog steeds niet veel..

Woensdag vertrek ik naar Alice Springs om daar weer een tour te gaan doen richt de uluru.. ik hoop dat die weer zo fantasicch gaat worden en dat de trein nu ook daadwerkelijk op zijn bestemming aan komt! Nu ga ik proberen foto's te plaatsen!!!!

Dikke kus ELine

• 29 Maart 2011 - 06:29

Meta:

Wauw Eline wat tof allemaal! Mooi om dit te lezen vlakvoor mijn saaie college om 9 uur 's ochtends :D Veel plezier! x

• 29 Maart 2011 - 09:18

Loot:

Een woord: kewl.

En had die gast geen betere slaapplek kunnen vinden dan aan de rand van water dat krioelt van de krokodillen? Probeer vooral aan een stuk te blijven. X!

• 29 Maart 2011 - 13:31

Suus:

Geniale zwemplekjes daar Eline!! Echt super mooi.. Keep it going.. xx

• 29 Maart 2011 - 14:28

Clarine:

mooi, mooi en nog eens mooi!!!!
    en heldhaftig met slang om de nek en dan zo relaxed lachen!!!!!

• 29 Maart 2011 - 17:21

Lisanne:

Stoer hoor!

• 04 April 2011 - 10:28

Siebe:

Nou nou, je lijkt je aardig te vermaken Eline. Was dat nou een echte slang die om je nek gekronkeld zat? Je hangt daar de onechte dochter van ’Snake dundee’? uit, begrijp ik. Zet ’m op verder en veel plezier. Ben je al aan het aftellen trouwens? Groet en liefs, Siebe.