There and back again. (Perth-Coral Bay-Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu There and back again. (Perth-Coral Bay-Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Eline Haan - WaarBenJij.nu

There and back again. (Perth-Coral Bay-Perth

Door: lieninaustralie

Blijf op de hoogte en volg Eline

11 Februari 2011 | Australië, Perth

Hoi hoi,

Dan toch eindelijk een verslag van mijn avonturen de afgelopen 3 weken in Australie. Hoogte punten: Dolfijnen, Rotsen, Schildpadden, rijden in een fourweeldrive op het strand in de nacht. Degene die mijn geklets niet gemist hebben, weten nu wat de mooiste momenten waren en kunnen foto's gaan kijken (die ik zo zal gaan plaatsen)

Voor de mensen die stiekem toch mijn eindeloze gebabbel hebben gemist een wat uitgebreider verslag :-).

iets meer dan 3 weken geleden kwam ik midden in de nacht in mijn uppie aan in Perth.. Wat me direct opviel was dat het hier heel anders ruikt. Heerlijk! Na wat gedoe om mijn bedje klaar te krijgen zonder mijn kamergenoten te irriteren maar gaan slapen.De eerste dag vooral dingen geregeld en rondgelopen. 's avonds was er een BBQ in het hostel en daar heb ik wat mensen ontmoet. De rest van de week heb ik Freemantle bezocht met een super leuke binnenmarkt, naar het strand geweest, KingsPark bekeken en natuurlijk Australia day vanuit kingspark met mooi vuurwerk.

Maar nu het belangrijke gedeelte! Ik heb op een gegeven moment op een briefje op het prikbord gereageerd. 2 meiden zochten mensen die een lift wilden naar Broom en onderweg alles te bekijken.. Gebeld en yes! Ik en een andere jongen (the Boy) gingen met de meiden mee (Nicci 21, Anna 19 Beide duits).

op 28 januari vertrokken. Onderweg mijn eerste en enige kangeroes gezien. Een moeder en een Joey op de weg. (Ja Nicci kon nog op tijd remmen..). Na 3 uur rijden aangekomen in Cervantes. Anna en ik kwamen daar tijdens het koken in contact met 3 australische mannen die daar met hun gezien waren. Ze gaven ons krabbepoten enzo.. super aardig! Na het eten bij ze gaan drinken (we hadden onze eigen Goon mee maar kregen bier :-) ). Fantastische avond! Super aardige en leuke ozzies! 's nachts wou Clint (1 van de papa's) ons het vuur laten zien wat verder op brandde. Okay! Dus wij alledrie de fourweeldrive in. Maar ipv naar het vuur ging hij de duinen in! Super gaaf! hobbelen en hobbelen en donker en stiekem roken (zijn vrouw denkt dat hij gestopt is). Sterren gekeken (de milkyway!!) en biertjes gedronken. Anna en ik hebben ook nog op het strand gereden. Fantastisch!!

Die nacht nog met the boy in de tent geslapen maar dat was ook de enige nacht.. de tent was te klein en bleef nou niet bepaald droog tijdens regenstormen.

De volgende dag naar de pinacles?? geweest. Rotsen die uit de grond steken.. leuk.. en heet!Daarna zijn we naar Jurrian Bay gereden. De volgende dag wouden we wegrijden uit Jurrian Bay maar zagen erg rare wolken.. Dus maar terug gereden naar de camping. enja.. we zaten nog maar net in het camping cafe en het brak los!! Een staartstorm?? van de Cycloon Bianca die op weg was naar Perth.Gelukkig slaap ik nu in de Auto (op de voorstoel naar achter geklapt.. het wil). Na 30 minuten was het weer droog dus weer opweg.Fantstische stranden onderweg en de witte zandduinen beklommen.Next stop: Geralton.

Geralton is mooi! wat een fantastisch stadje. hier hebben we 2 nachten geslapen en gerelaxt in het zwembad, koffie, Hungry Jacks en strand.

31 januari verder gereden naar Kalburri. de route erheen was fantastisch! mooie rotsen (kliffen) in de zee gezien. En het rijden wordt nu ook echt outback.. helemaal niks! precies zoals ik me Australie had voorgesteld. fantastisch! Volgende dag op de route het national park wat ingereden en rivergorges bekeken. Ook erg mooi! Rond deze tijd begon het de meiden wel te dagen dat een auto verkopen en vliegen vanuit Broom erg lastig en duur is.. terug naar perth rijden is goedkoper en de weg naar Darwin is erg veel niks en the wet.. het idee bestond om terug te gaan naar Perth na Coral Bay.. Ook goed! Sally (de auto) is erg braaf maar tegen overstroomde wegen kan zij ook niet op.

Aangekomen in Denham. We dachten: dit is het paradijs.. Mooi niet! de volgende dag in Monkey Mia zagen we pas wat een paradijs is! Van Denham naar Monkay Mia rijden was 25km dus lekker de dag doorgebracht bij the Little Lagoon er tussen in. Zwemmen lunchen. (mijn dieet: pasta, pasta, pasta, tuna sandwich en pindakaas met jam.. en pasta bedoel ik pasta en saus.. geen groente en geen vlees het is duur hier!! wel wat fruit..)

Toen dus Monkey Mia! Paradijs! fantastisch! die zee! die palmbomen! Emus die rondwandelen over het terein! niet in de auto maar in een bed! een zwembad die uitkijkt op de zee! bier voor 5 dollar (goedkoop hier)! En dolfijnen!

Aangekomen hebben we genoten van het zwembad en wat eten bij de monkeybar. ook hebben we wijn en bier gedronken. De volgende ochtend vroeg op om de dolfijnen te bekijken die gevoerd zouden worden. Erg gaaf! zo dichtbij! En een nachtje bijgeboekt. Grappig was dat ik een meisje tegen ben gekomen die ik vanuit Perth kende (Joy). De volgende ochtend haar een lift gegeven naar de greyhound busstop. Op de route lach het schelpenstrand.. 1 van de 2 op de hele aarde! alleen maar schelpen! en Bij Eagle Bluff de zee ingekeken en daadwerkelijk 5 haaien gezien (tijger). Wel erg klein want ze waren ver weg.. maar prima!

Toen naar Carnarven.. stomme stad.. veel vliegen en bugs en prikneefjes! brrrr.. Daar de jongen wel achter gelaten. Hij wou een baan gaan vinden en ik denk dat het toch niet zo goed klikte tussen ons en hem.. dus prima! De volgende dag met de meiden naar Coral Bay! Fantastische boottocht gedaan en met schilpadden gesnorkeld!!!!! Yes!! zo gaaf!! (wel mijn bovenbenen, stukje billen en enkels verbrand.. gelukkig had ik een shirt aan!. Verder vanaf de boot nog een Stingray gezien (beest dat Steve Irwin heeft gedood) en een haaitje die niet ons maar schildpadden eet. Daarna was het erg heet en kwamen we weer in een storm terecht. Toen maar besloten de volgende dag aan de terug toch te beginnen en toch niet naar Karijini te gaan.. De regen was vervelend de hitte erg en slapen in de auto voor 2 weken had mij wel wat uitgeput! Na de storm naar de pub gelopen (tot onze enkels in het water de hele weg). Terug weg: Coral bay-Carnarvan-Geralton-Perth!dus 12 dagen rijden heen.. 2 weer terug haha!

Nu dus weer in Perth. En ik vind het leuk hier. Gisteravond een leuke avond in het hostel gehad en ik ken opeens heel veel mensen.. De meiden zijn hun auto aan het verkopen dus slapen nog op de straat.. Ik weer lekker in mijn bedje in The Billabong!

Nou dit was mijn verhaal! Mijn planning bestaat dus niet meer. En tijdens de trip heb ik geleerd niet te plannen maar te relaxen! En dat gaat zeer goed.

Nu wel de plannen voor de komende tijd: Omdat ik toch erg graag wat dingen wil zien in mijn tijd hier heb ik toch even wat trips gepland om te zien wat ik wil zien en niet te lang vast te zitten in het regen seizoen en het heete Noorden:

16 Februari: vliegen naar Darwin
17 Febr: een 3 daagse tour door de National Parken daar (Krokodillen!!)
23 februari: trein naar ALice Spring
26 febr.: 3 dagen Uluru tour
3 Maart: trein naar Adelaide

Dat is wel even wat geplan maarja, het regenseizoen maakt het allemaal wat lastiger en omdat alle backpackers Queensland ontvluchten moet je de trein vroeg boeken.En ik wil het toch wel erg graag zien.

In Adelaide maar even weer relaxen :-). En hopelijk ergens werken voor kost en inwoning (het is hier duur!!!)

Ik vind het tot nu toe fantastisch. De eerste week was wat zwaar en eenzaam maar de roadtrip heeft me goed gedaan en ik zie het volgende avontuur smachtend tegemoet!

Kus Eline

@Loot: wel een beetje bruin.. maar niet erg verbrand.
@Karin: ik denk dat het wel goed gaat met de schenen.. zitten wel onder de blauwe plekken dus kan het niet echt goed bepalen
@Lisanne: AUB
@Riet: Hier dan eindelijk
@Liselotte: Het is hier fantastisch!
@iedereen: Ik heb niet erg voorzichtig getypt en de spelling controle staat op engels.. excuses voor alle spelfouten

  • 11 Februari 2011 - 08:34

    Meta:

    Eline! Wat klinkt alles jaloersmakend avontuurlijk en mooi! Veel plezier en ga eens een goede tent kopen ;)! xx

  • 11 Februari 2011 - 09:12

    De Heu:

    Finally! Daar is dan het eerste verhaal! ;-) Superleuk om ff met je gekletst te hebben ook afgelopen week! Lekker bezig! Keep on rocking! En we sms'en, heeft iedereen je nummer wel? Omdat je klaagde dat je zo weinig sms-jes kreeg ;-) je nederlandse nummer werkt ook nog gewoon toch?

  • 11 Februari 2011 - 09:36

    Hilde:

    Trotse zus!!!!!!!!!!! Goed bezig!!! Dikke kus van the sis!

  • 11 Februari 2011 - 09:37

    Mark:

    You're there good busy with! Zet hem op!
    Mark

  • 11 Februari 2011 - 11:17

    Loot:

    De hipte Eline, de hipte! Ik krijg er helemaal de kriebels van. Maandag beginnen mijn colleges weer, maar als ik nu snel een vliegtuig pak kunnen we misschien nog even koffie... ach laat maar.
    Enniehoe, veeel plezier in Darwin en de parken en word niet opgegeten door een krokodil wil je! (Aangezien je nog niet helemaal verbrand bent is er nog genoeg rauw vlees aan je om door zo'n beest als lekkere snack te worden beschouwd).

  • 11 Februari 2011 - 12:56

    Mamma:

    Ik ben zooooo trots op je!!!!

  • 11 Februari 2011 - 13:00

    Lisanne:

    Hmm, lees ik daar een hint van heu dat we je meer moeten smsen? Nou, zal dat snel gaan doen dan... Maar eh, thnx voor de foto's! Nu kan ik er weer tegenaan en heb ik wat om bij weg te dromen tijdens het schrijven van mijn scriptie... zucht. Fijn om te lezen dat het goed gaat! Lekker avontuur, niet weten wat je morgen gaat doen met wie, geen horloge nodig (na ja, misschien voor de trein en het vliegtuig dan ;) ) HEEEEEEERLIJK!

    Kus

  • 11 Februari 2011 - 16:02

    Wendy:

    ooowww als arbeider begin ik nu toch te twijfelen of ik t wel allemaal goed doe in t leven, jaloers!! Geniet ervan en haal eruit wat erin zit. Je hebt met al je beirtjes vast wel een alternatief met de carnaval!
    Groetjes

  • 12 Februari 2011 - 14:18

    Hendriette:

    Lieve Eline,

    Prachtig verhaal en je wordt al een echte Ozzie hoor ik.....plannen bestaat niet! Dat is ook het meest fantastische van Australie. Laat het leven maar komen zoals het gaat!
    Geniet ervan en nog heel veel plezier.

  • 15 Februari 2011 - 12:05

    Marinka:

    Hey Eline,

    Je verhaal klinkt goed! Om jaloers van te worden!! :D

    Heel veel plezier nog de komende tijd, maar dat gaat vast en zeker lukken!

    xx

  • 16 Februari 2011 - 17:27

    Clarine:

    Eline is i.v.m. de cycloon niet naar Darwin gegaan. Rest hoor je wel van haar.
    Dit ter gerustelling

  • 20 Februari 2011 - 16:16

    Denise:

    Hey Eline,

    Wat een super verhaal! Ben echt jaloers op je! Zou ook wel goed voor mij zijn, zon reis waarop mn planning wegvalt haha. Heel veel plezier nog en geniet ervan!

    Liefs Denise

  • 27 Februari 2011 - 15:44

    Annemieke:

    Eline!!! Wat een herkenning bij je verhaal en grappig om op je foto's te zien dat ik op dezelfde plekken geweest ben! Ik ben zo jaloers1 Geniet er in ieder geval maar lekker van en ik wil alle verhalen horen en zien als je weer terug bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 15503

Voorgaande reizen:

18 Januari 2011 - 15 Mei 2011

Eline Down Under

Landen bezocht: